Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az Aeroviva Utazási Iroda honlapján jelentette be, hogy gazdasági okok miatt megszünteti utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét - írja a hirado.hu.
Igazolást nyert a hirado.hu korábbi értesülése, amely szerint kapui
végleges bezárására készül az Aeroviva Holidays utazási iroda. A cég
hétfő reggel honlapján jelentette be tevékenysége befejezését.
"Sajnálattal
tájékoztatjuk Önöket, hogy az Aeroviva Utazási Iroda 2010. december
20.-tól megszünteti Utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét" -
olvasható az utazási iroda honlapján.
Összeomlott az egyik legnagyobb magyar utazásszervező iroda.
A munkatársakat a hétvégén behívatták, s közölték velük: megszűnt a munkahelyük. A próbaidőseket már pénteken elküldték. A céges kocsikat és a telefonokat is le kellett adni.
494 millió forintos vagyoni biztosítéka van a ma becsődölt Aeroviva utazási irodának – mondta lapunknak Dénes Attila, a céget biztosító QBE ügyvezetője. A szakember elmondta: eddig az a jó hír, hogy nem kaptak segélykérést külföldön rekedt egyéni Aeroviva utastól. A csoportos utak pedig holnap indultak volna.
– Próbáljuk bekérni az irodától az utaslistát, de egyelőre nem tudtunk kapcsolatba lépni velük. Rendszerint azonban a csődbe ment irodák ezt el szokták juttatni nekünk – mondta az ügyvezető.
A biztosító vezetője azt kéri, hogy az utasok minél hamarabb jelezzék kárigényüket (azok, akik befizettek valamilyen utazásra) a cég 1143 Budapest, Stefánia út 51.-es címén, vagy a 061 - 46014 00 telefonszámon. Az utasok már szép számban jelentkeztek a biztosítónál, többnyire magas, átlagosan százezer forintot is meghaladó kárigényekkel. Információért az info@qbeatlasz.hu fordulhatnak.
A mihamarabbi ügyintézés érdekében a biztosító azt kéri, hogy ajánlott levélben küldjék be az eredeti számlákat, jelentkezési lapot, befizetési bizonylatokat, az eredeti Utazási szerződést és egyéb dokumentációt, akárcsak a számlaszámot és az egyéb elérhetőséget. Postacím: QBE Magyarországi Fióktelep 1442 Bp. Pf.101.
Az Aeroviva a magyar piac egyik legnagyobb szereplője volt, igen agresszív reklámkampánnyal szerezték az ügyfeleket, s óriási kapacitásokat kötöttek le, amelyek most kihasználatlanul maradnak.
– Több, mint négyezer széket foglalt le az Aeroviva, ami egy repülőgépünk teljes kibérlését jelenti februárig. Óriási a kárunk, egyelőre még nem tudjuk megmondani, mekkora – közölte lapunkkal Farkas Attila, a Travel Service hazai vezetője. Mint mondta, az első gépek pont holnap indultak volna, de a gépek már nem szállnak fel: felelős légitársaság ilyen helyzetben nem viheti ki az utasokat – mondta Farkas. A repülőgépnek más piacokon próbálnak munkát szerezni.
Hétvégén elbocsátották a dolgozókat
A dolgozókkal már a hétvégén közölték, hogy megszűnt a munkahelyük, a cég honlapja ma reggel állt le, pontosabban, a nyitáskor került ki az az értesítő, amely értesíti az ügyfeleiket arról, hogy az iroda működése megszűnt – az erőfeszítések ellenére. A közlemény a nehéz gazdasági helyzetet jelöli meg okként.
Gondokról már a hétvégén értesültünk az Aeroviva Holidays munkatársaitól. Elmesélték: a hétvégén behívatták őket és a munkaszerződésük közös megegyezéssel történő felbontásáról szóló nyilatkozat aláírására kérték őket. A céges mobillal és autóval rendelkező dolgozóknak ezeket le kell adniuk.Úgy tudjuk, hogy a próbaidőn a cégnél dolgozókkal már pénteken közölték, hogy nem kell bemenniük dolgozni.
Egy lapunknál jelentkező ügyfél arról számolt be, hogy egy hete még befizetett több, mint egymillió-kétszázezer forintot egy afrikai, kétszemélyes útra. Az utas, aki már bizonyosan bukta a nyaralását, most azt mondta: bejelenti a biztosítónál a kárát, a következő útja azonban a hetedik kerületi rendőrségre vezet majd, ahol büntetőfeljelentést tesz. Valószínűleg nem ő lesz az egyedüli.
Nem tudni, hány utas fizetett
A cég közlemény szerint minden egyes külföldön tartózkodó utasuk hazautazásra érvényes menetjeggyel rendelkezik, így egyetlen utasunk sem marad külföldön. Azt azonban nem tudni, hány utas fizette be a téli utazását és nem tud elutazni: az viszont biztos: a cég két hete óriási akciókkal árulta a karácsonyi és a szilveszteri útjait Thaiföldre és Afrikába. Egy lapunknak névtelenül nyilatkozó utazási irodás szakember szerint szakmai berkekben ez már napok óta gyanús volt, és rengetegen sutyorogtak a szakmában a cég várható bedőléséről.
A csőd igen rosszul érinti a Travel Service charter légitársaságot, amelynek egy gépét a cég kompletten kibérelte az elkövetkező hetekre, vagyis a légitársaság a kapacitásának jelentős részét lekötötte az Aeroviva részére, s e járatokat aligha tudja majd elindítani.
Az Utazásszervező kártérítési kötelezettségét (beleértve a charter járatokra szervezett utazásokat) - a vonatkozó Kormány rendeletben előírtak szerint - az Aeroviva Kft. Vagyoni Biztosíték Biztosítása alapján a QBE Insurance (Europe) Limited Magyarországi Fióktelepe (1143 Budapest, Stefánia út 51. Tel.: 061-4601400) vállalja át.
A cégnek 494 milliós vagyoni biztosítéka van – közölte a QBE ügyvezetője. Ez egy ekkora utazásszervező esetében csak részben elég a befizetett utak árának visszatéritésére, hacsak nincs erre a célra pénz a cég kasszájában. Ez azonban a csőd esetén nem valószínű.
Az iroda szerint a menetrend szerinti járatokra Aeroviva repülőjeggyel rendelkező utasok repülőjegye - az utazás dátumától függetlenül, odaútra és visszaútra egyaránt - érvényes marad. Egy lapunknak nyilatkozó repülőjegy-iroda munkatársa azonban azt tanácsolja az utasoknak, hogy mindenképpen ellenőrizetessék foglalásukat a légitársaságnál. Különösen akkor, ha december 15-20, vagy december 1-15 között vásárolták a jegyeket.
A rövid közleményben tudatják: minden külföldön tartózkodó utasuk hazautazásra érvényes menetjeggyel rendelkezik, így egyetlen utas sem marad külföldön. A menetrend szerinti járatokra Aeroviva repülőjeggyel rendelkező utasok repülőjegye - az utazás dátumától függetlenül, odaútra és visszaútra egyaránt - érvényes marad - áll a holnapon.
A közlemény szerint az utazásszervező kártérítési kötelezettségét,
beleértve a charter járatokra szervezett utazásokat is, az Aeroviva Kft.
vagyoni biztosíték biztosítása alapján a QBE Insurance (Europe) Limited
Magyarországi Fióktelepe vállalja át.
A hirado.hu
információi szerint az Aeroviva Holidays utazási iroda vasárnap
behívatta a dolgozóit, hogy közöljék velük, megszűnik a munkahelyük. Úgy
tudni, az iroda már pénteken azt mondta próbaidős munkatársainak, hogy
hétfőtől nem tartanak igényt a munkájukra.
Dénes Attila, a QBE
vezérigazgatója elmondta: az Aeroviva vagyoni biztosítéka 494 millió
forint. Hozzátette, hogy a bejelentés mindenkit meglepett, de már
megkezdték az információ- és adatgyűjtést arról, hogy hány utast, hogyan
érint a csőd. Felmérik azt is, hogy a kint tartózkodóknak, illetve
azoknak, akik a csőd miatt nem tudnak elutazni, milyen problémáik,
visszatérítési igényeik vannak. Bővebb tájékoztatást kora délutánra
ígért.
Több mint 800 bejelentett kárigényt már elfogadott a QBE Atlasz biztosító, azok közül, melyeket az Aeroviva utazási iroda csődjének károsultjai küldtek be. Ennél jóval többen vannak olyanok, akik valamilyen formában szeretnék visszakapni pénzüket. A károsultak ugyanakkor a befizetett pénz kevesebb, mint 50 százalékára számíthatnak.
Egyelőre nem lehet pontosan tudni, hány károsultja van az Aeroviva utazási iroda csődjének. Az iroda által összeállított és a QBE Atlasz biztosítónak eljuttatott utaslista, valamint a biztosítóhoz beérkezett kárigények száma között ugyanis különbség mutatkozik - mondta az [origo]-nak Horváth Péter, a biztosító utasbiztosítási értékesítési igazgatója. A korábbi hírekkel ellentétben ez a különbség nem jelentős, de mégiscsak létezik - mondta az igazgató.
A biztosító levélben kérte az Aerovivát képviselő ügyvédi irodát, hogy pontosítsa az Aeroviva tényleges utaslistáját, mert a kifizetések csak akkor kezdődhetnek meg, ha kiderül az érintettek pontos száma. A kártérítésre ugyanis korlátozott összeg, 495 millió forint áll rendelkezésre és a pontos utaslétszám ismeretében számíthatja ki a biztosító, hogy az utasoknak mekkora kártérítést tud megfizetni.
A károsultak többsége úgynevezett utazási csomagot vásárolt. Az utazási csomag több turisztikai szolgáltatás összessége. A jelenleg érvényben lévő kormányrendelet szerint legalább két turisztikai szolgáltatás megvásárlása minősül utazási csomagnak és csak ennek megléte esetén fizet a biztosító. A károsultak többsége szállást és repülőjegyet vásárolt, nekik jár a biztosító kártérítése. Akik viszont csak egyt turisztikai szolgáltatást, például repülőjegyet vásároltak, csak polgári peres eljárásban kaphatnak jogorvoslatot.
Horváth Péter szerint 800 fölött van a bejelentett és már elfogadott kárigények száma, várhatóan ezek káreseménnyé válnak, azaz fizetni fog a biztosító. A kártérítés nem lehet teljes, de a pontos mértékét még nem tudja a biztosító. A kifizetések utasonkénti összege várhatóan az utazási irodának befizetett pénz kevesebb mint 50 százalékát teszi majd ki - mondta az igazgató.
Egy neve elhallgatását kérő károsult az [origo]-nak azt mondta, hogy afrikai utazásra fizettek be az Aerovivánál mintegy 2 millió forint értékben. Elküldték a kárbejelentést a biztosítónak, de pénzt még nem kaptak.
Az Aerovivát képviselő ügyvéd, dr. Legény Péter a kifizetéseket érintő kérdéseinkre, az ügyvédi titoktartásra hivatkozva nem kívánt reagálni és azt sem árulta el, hogy az Aeroviva tulajdonosai Magyarországon tartózkodnak-e.
Az Aeroviva az egzotikus utazások szakértőjeként volt ismert, évente több charterjáratot is működtetett trópusi nyaralóhelyekre, például Thaiföldre és Afrikába. A cég 1994-ben indította el utazási szolgáltatásait, és négy év alatt meghatározó piaci szereplővé nőtte ki magát. A társaság forgalma 2007-ben elérte a 6,7 milliárd forintot, és azóta visszaesés következett be ugyan, de még tavaly is 4,8 milliárdos bevételre tett szert. Az iroda fő profilja az egzotikus utazások szervezése volt, de foglalkozott repülőjegy-értékesítéssel, charterjáratok szervezésével, szállásfoglalással, autókölcsönzéssel, üzleti utazások szervezésével és biztosítások értékesítésével is. Az iroda tavaly decemberben jelentett csődöt.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!