Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Két utazási irodát is
elmarasztalt a fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági
Versenyhivatal (GVH). Az Unitravel Kft. és a Best Reisen Kft. bírságot
nem kaptak, mivel jogsértésük csekély súlyúnak bizonyult.
A
GVH tavaly év végén indított eljárást az Unitravel Kft. ellen, mert
2007-es katalógusaiban piacelsőségi állításokat tett. A versenyhatóság
vizsgálata megállapította, hogy a vállalkozás a 2007. évi kulturális
körutazásokat, városlátogatásokat, csillagtúrákat és egzotikus
felfedezőutakat ismertető programfüzetében több olyan állítást
fogalmazott meg, hogy általában ő kínálja a legkedvezőbb árakat a
piacon ("Széles választék - legkedvezőbb árakon - már 15 éve!",
"Tartson velünk a lehető legkedvezőbb árakon!"), illetve egy-egy
megjelölt út vonatkozásában (Róma és Nizza: "nálunk a legjobb áron",
Andalúzia - Kasztília "verhetetlen áron", "Legjobb ár Izlandra"). Ezen
túl az Unitravel azt is állította, hogy a Korzika - Szardínia utazása
tartalmazza a "leggazdagabb ajánlatot", a Benelux körútról pedig azt
közölte, hogy az "13. éve a legsikeresebb Benelux-túra a hazai
kínálatban". Ezen kívül az eljárás alá vont társaság 2007. évi
mediterrán üdülések katalógusának címoldalán azt állította általános
jelleggel, hogy a "legjobb árakat" alkalmazza.
A társaság a
versenyfelügyeleti eljárás során kétséget kizáróan nem bizonyította,
hogy piacelsőségi állításai megfeleltek a valóságnak. A programfüzetek
elkészítésének folyamata nem is teszi lehetővé az ilyen kategorikus
állítások megtételét, mivel egy adott vállalkozás előtt nyilvánvalóan
nem lehet ismert valamennyi versenytárs jövőben alkalmazandó ára, az
általuk kínált utak tartalma, a nyújtandó szolgáltatások színvonala,
hiszen a programfüzetek elkészítése, a versenytársak által az adott
évben alkalmazandó árak kialakítása párhuzamosan folyik.
Bár a
GVH korábban már folytatott eljárást az Unitravel ellen, ezúttal
bírságot nem szabott ki. A legutóbbi, egymillió forintos bírság
kiszabásával végződő, tavaly májusban lezárt ügyet követően ugyanis a
vállalkozás önként változtatott magatartásán, így a jogszerű magatartás
szankcióval történő kikényszerítésére nem volt szükség.
A
fogyasztók megtévesztése miatt indult eljárás 2007 végén a Best Reisen
Kft. ellen is. Felmerült a gyanú, hogy a társaság a 2007. év során
meghirdetett szállások minőségi besorolásáról és helyszínéről nem ad
megfelelő tájékoztatást, nem biztosítja a fogyasztóknak azt a
színvonalú szálláslehetőséget, amelyet tájékoztatásaiban az előzetes
foglalás során ígér, amikor a helyi hivatalos kategória besorolást
megerősíti a saját besorolásával, holott a szálloda nyilvánvalóan nem
felel meg a Magyarországon megszokott azonos kategóriának. A GVH
vizsgálata megállapította, hogy a Best Reisen "Tunézia, Egyiptom,
Törökország 2007 nyár" című katalógusában és a honlapján azt állította,
hogy az Alanya Club Günes Garden Hotel közvetlenül a tengerparton
helyezkedik el. Mivel a tengerparti üdüléseknél meghatározó jelentősége
van a szállás elhelyezkedésének, a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt
elmarasztalta az utazásszervező vállalkozást. A hotel ugyanis a
valóságban nem közvetlenül a tengerparton fekszik, hanem egy többsávos
gyorsforgalmi út túloldalán, a hegyoldalban.
Bírságot azonban
nem szabott ki a GVH a Best Reisen Kft-re, mert nagyszámú ajánlata
közül csak egy esetben talált hiányosságot, ami csekély súlyú
jogsértésnek minősül, a vállalkozás ellen pedig korábban nem indult
versenyfelügyeleti eljárás.
A két ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-202/2007, illetve Vj-210/2007.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tourinform irodák helyzete