Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Úti élmény gyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Úti élmény gyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A helység első okirati említése 1357-ból származik, ebben az évben a falu az alcinai grófok tulajdona, hogy majd az évszázad vége felé az Újegyház székhez tartozzon.
A templom a XV. században csarnoktemplomként épült, torony nélkül, a karzata egyetlen négyzet alakú boltszakaszból állt, portálja a nyugati és déli oldalon volt. Kívül a hajót két támpillér támasztja, az egyik a homlokzat nyugati sarkában, a másik a déli oldal diadalívének a megfelelőjeként, a karzatnak, pedig hat támpillére van. A hajó födémmel fedett, a karzat keresztboltozatú, az abszisnak, pedig fiókos boltozata van. A hajó északi oldalán kettő, a délin három, a karzatban, pedig hét tört íves ablak található. A hajó északi és nyugati oldalain fából erkélyeket építettek.
Valószínű, hogy a templom építésével egyidőben emelik a védelmi falakat, ezek a dombtető irányát követik, amelyen az erődítmény alapszik, oly módon, hogy délen, északon és nyugaton a falak útvonala körülbelül lineáris, hogy majd keleten egy körivet írjon le.
Belül minden oldalon megmaradtak a lőrésekkel ellátott és félnyeregtetővel fedett strázsautak. Az udvarhoz két félnyeregtetővel fedett torony tartozik, az északnyugati, valamint a délnyugati sarkakban meg egy harangláb a déli oldalon. Az utóbbi földszintjén dongaboltozat van, a rostély a félkörösen ívelt bejáratot védi, a legfelső szinten konzolokon, egy favázas folyosó található.
A XVII. században a nyugati oldalon az udvar egy második, keskeny falát emelik fel. Ezek 10 méter magasak, strázsaúttal ellátva; öntőnyílások meg lőrések váltják fel egymást.
Az 1796-os évet író barokk orgonát a nyugati emelvényre állították fel, majd 1998-ban a bukaresti evangélikus templomba helyezték át.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!